22 lutego

XOXO - BYDGOSZCZ


XOXO czy KSOKSO to restauracja mieszcząca się przy ulicy Mostowej vis-a-vis Starego Rynku w Bydgoszczy. Podczas krótkiego spaceru pogoda na zewnątrz nie dopisywała. Potrzebowałam się ogrzać i zjeść coś ciepłego. Wnętrze tej restauracji przykuło moją uwagę, dlatego postanowiłam tam też zajrzeć.

Jest to bardzo przyjazne miejsce. Wystrój w stylu nowoczesnym z elementami industrialnymi, a dzięki dużej ilości zieleni w połączeniu z drewnem panuje tu ciepły klimat. Sprzyjają temu wygodne sofy oraz fotele w babciną kratę, które w całości idealnie komponują się z metalowymi, plecionymi krzesłami barowymi. Jedną ze ścian lokalu pokrywa ręcznie malowane dzieło w stylu współczesnej wariacji znanego obrazu Józefa Chełmońskiego. 
Pierwsze co się rzuca w oczy po przekroczeniu progu lokalu to duży, bogato wyposażony w alkohole i różnego rodzaju dodatki smakowe bar. Tuż obok znajdują się dwie miedziane tanki, w których trzymane jest piwo Tyskie.  Przechowywane jest tylko przez 14 dni, po czym wymienia się je na nowe, a dostarczane są przez specjalne cysterny. Świeże, niepasteryzowane trafia tu tuż po uwarzeniu zachowując pełnię smaku i aromatu. 
Karta jest krótka i czytelna. Każdy na pewno tu sobie coś znajdzie. Ceny są przystępne, jednak nie na kieszeń studenta. 
Nazwy brzmią bardzo smakowicie. Ogromną ochotę miałam na krem z ziemniaków z chrzanem, serkiem mascarpone i szynką parmeńską i niestety tego dnia już jej nie mieli... byłam zawiedziona, bo na prawdę chciałam jej spróbować. Po krótkim zastanowieniu zdecydowałam się na Kurczaka Mojito podawanym z marchewkowym puree, imbirem, miodem i  słojem sałat, a do tego herbatę z dodatkiem owoców. 

Herbatę dostałam bardzo szybko, ale na danie główne czas oczekiwania był zdecydowanie za długi patrząc na tamtejszą ilośc klientów. Na szczęście trafiłam na bardzo miłą kelnerkę, która obsługiwała wszystkich z uśmiechem i ten czas można było jakoś zatuszować. 
Herbata pięknie podana w przezroczystym kubku, a w nim kawałki owoców: pomarańczy, jabłka, ananasa i cytryny. Słodzone syropem brzoskwiniowym z listkiem mięty na wierzchu. Pyszności!!!
Kurczak był bardzo dobry, idealnie soczysty, polany sosem balsamicznym, a puree marchewkowe to chyba najlepsze jakie jadłam do tej pory. Za tę cześć dania daje maksymalną ilość punktów lecz nie mogę przyznać tego samego jeśli chodzi o słój sałat. Niestety nieco mnie rozczarował, myślałam że będzie doprawiony, a to tylko świeże pokrojone warzywa podane w słoiczku i na dodatek sałata nie była wcześniej umyta, widoczny był piasek, dlatego jej nawet nie skosztowałam. 

Podsumowując, wróciłabym tam jeszcze, ale tym razem skusiłabym się na pizzę, która miała na prawdę ciekawe połączenia składników, a dodatkowo można było każdą z nich zamówić na bezglutenowym spodzie z dopłatą 5zł. 

MOja opinia: 

***


Adres: 
ul. Mostowa 1                                                      http://www.ksokso.pl
85-110 BYDGOSZCZ

pon.-czw.: 10.00-00.00
pt.-sob.: 10.00-02.00
nd.: 10.00-.00

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Głodomola , Blogger