18 lutego

SCHAB PRZEKŁADANY BOCZKIEM I JABŁKAMI

To moje ulubione danie główne nie tylko ze względu na jego pyszny i soczysty smak. Kojarzy mi się także z uroczystością na którą przygotowała je moja Mama. Było to przyjecie urodzinowe na moje 18-ste urodziny. Pełno gości, a w całym domu unosił się aromatyczny zapach zapiekanego mięsa z pieczonymi jabłkami. Niezapomniane !! 

Teraz sama przygotowuje je często na różne "większe" okazje ;) 



Składniki:


ok. 1 kg schabu
2 nieduże jabłka
kilkanaście plastrów boczku

sól, pieprz, majeranek

Marynata:
ok. 2 cm imbiru 
4 ząbki czosnku 
łyżeczka cynamonu
250 ml oleju z pestek winogron 
250 ml sosu sojowego ( u mnie w wersji bezglutenowej)
200g cukru 
4 łyżki wody


Przygotowanie:

1.  Marynata: na głęboką patelnie wsypać cukier i dolać wodę. Mieszać do momentu aż kryształki cukru się rozpuszczą i skarmelizują. Nadal mieszając wlać powoli, cienkim strumieniem olej. Zdjąć patelnię z ognia i ciągle mieszając dodać sos sojowy, drobno posiekany imbir, posiekany czosnek oraz cynamon. 

2. Przełożyć schab do brytfanki, polać go wcześniej przygotowaną marynatą. Odstawić do lodówki na noc, aby smaki się połączyły.

3. Schab głęboko naciąć krojąc go na 1cm plastry ( całkiem ich nie odcinając!).
Posypać solą, pieprzem i majerankiem. 

3. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w plasterki. Boczek pokroić na plastry. 

4. W szczeliny mięsa powtykać plastry jabłka i bekonu. Przykryć i wstawić do piekarnika na ok. 90 min. i piec tak w 190 stopniach. 

Podawać na gorąco, najlepiej smakuje z opiekanymi ziemniakami. 
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Głodomola , Blogger